swietlicaŚwietlica szkolna, czynna w godz. 7.00 – 17.00, dysponuje dwoma salami. W naszej świetlicy pracujemy w systemie podziału na grupy wiekowe (osobno klasy I, II, III). Zajęcia dla poszczególnych grup odbywają się w osobnych salach, co umożliwia dostosowanie rodzaju zajęć do poziomu i możliwości uczniów. Podczas pobytu przed lekcjami dzieci mają czas na swobodną zabawę; mają do dyspozycji gry planszowe, puzzle, różnego rodzaju klocki, elementy do konstrukcji przestrzennych, zabawki do zabaw tematycznych, materiały do rysowania i kolorowania. W myśl założeń wychowawczych i zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć świetlicy, przeprowadzone są zajęcia: plastyczno – manualne, muzyczne (słuchanie różnorodnej muzyki, śpiewanie piosenek, zabawy ze śpiewem, zabawy rytmiczne), rekreacyjno – ruchowe na sali gimnastycznej i boisku szkolnym, rozrywkowe (zabawy okolicznościowe – Dzień Chłopca, Andrzejki, zabawa karnawałowa, konkursy), dydaktyczne (odrabianie zadań domowych, zabawy matematyczne i słowne).

Po obiedzie większość czasu przeznaczana jest na zabawy dowolne oraz zajęcia ruchowe na boisku szkolnym lub sali gimnastycznej. Wtedy również dzieci odrabiają  zadania domowe, biorą udział w zajęciach kółek zainteresowań i mogą przygotowywać prace plastyczne. Wielokrotnie uczestnicy zdobywali nagrody w konkursach o różnym zasięgu – od międzyszkolnych po ogólnopolskie. Kilka razy w roku chętne dzieci mają możliwość uczestniczenia w warsztatach ceramicznych, podczas których pod okiem plastyka lepią różne figury z gliny. Z prac wykonanych podczas tych spotkań powstała już spora kolekcja rzeźb.

Atrakcyjną formę spędzania czasu stanowią liczne koła zainteresowań prowadzone przez wychowawczynie, np. koło hafciarskie oraz przez instruktorów z krakowskich Domów Kultury, Krakowski Klub Szachowy, WKS Wawel. Szczegółowy wykaz znajduje się w zakładce Zajęcia pozalekcyjne.
Przeprowadzane zajęcia dają uczniom możliwość czynnego wypoczynku, doskonalenia sprawności manualnej, rozwijania zainteresowań i uzdolnień, kształtowania umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej, wyrównywania braków w nauce.

REGULAMIN świetlicy

KARTA  zgłoszenia dziecka do świetlicy  DOC

KARTA zgłoszenia dziecka do świetlicy  PDF

GALERIA zdjęć …


Aktualności – Świetlica

Strona 21 z 48


Ćwiczenia korekcyjne. Cz.I

13.04.2021  |  Bożena Polak

W dobie pandemii z przyczyn oczywistych zarówno dzieciom jak i dorosłym brakuje ruchu. Wszelkie wady postawy mogą się pogłębiać. Dlatego zachęcam rodziców do zorganizowania dzieciom aktywności w warunkach domowych. W postępowaniu korekcyjnym zasadniczą rolę odgrywają ćwiczenia, dzięki którym uzyskujemy: zwiększenie ruchomości w stawach, zwiększenie siły mięśni i wyrobienie nawyku prawidłowej postawy ciała.

W dzisiejszym spotkaniu zaproponuję ćwiczenia oddechowe, które polepszają wentylację płuc, wzmacniają mięśnie klatki piersiowej.

  1. Pw. stanie lub siad: dmuchanie w balonik lub w piłeczkę pingpongową, puszczanie baniek mydlanych;
  2. Pw. leżenie tyłem, ręce wzdłuż tułowia, kończyny dolne ugięte w stawach biodrowych i kolanowych; ruch – głęboki wdech z równoczesnym wznosem rąk bokiem w górę. Powolny wydech, ręce wracają tą samą drogą do pw.;
  3. PW. siad skrzyżny, ręce oparte na kolanach; ruch – wdech ze wznosem rąk przodem w górę, wydech z opuszczeniem rąk tą samą drogą.
  4. Pw. stanie tyłem przy ścianie, ręce wzdłuż tułowia; ruch – wdech z uniesieniem rąk w górę, wydech z syczeniem i wciągnięcie brzucha, ręce opuszczone bokiem;
  5. Pw. leżenie tyłem, ręce splecione na karku, łokcie przybliżone do podłoża, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych; ruch – głęboki wdech, wydech z jednoczesnym unoszeniem łokci w górę.

Wiosenne drzewo techniką bąbelkową

12.04.2021  |  Magdalena Woźny

Za oknem robi się coraz cieplej. Po zimie przyroda budzi się do życia. Trawa zaczyna się zielenić, drzewa rozkwitają, a ptaki śpiewają coraz głośniej i melodyjniej! W nawiązaniu do wiosennej atmosfery proponuję Wam wykonanie kwitnącego drzewa. Może to być na przykład magnolia, której kwiaty przybierają piękną, biało-różową barwę.

Przygotujcie: kartkę z bloku technicznego ( np. niebieską lub zieloną – tło w tych kolorach będzie przypominać niebo albo trawę), farby plakatowe (np. brązowa, różowa, biała i zielona), pędzelek, paletę lub spodek na farby i folię bąbelkową (jeśli takiej nie macie, możecie malować palcami 🙂 ). Dodatkowo może się przydać: ołówek, pisak i patyczki do uszu.

Narysujcie kontur pnia drzewa wraz z gałęziami (od razu brązową farbą, a jeśli Wam wygodniej, najpierw ołówkiem lub pisakiem). Następnie przelejcie pozostałe kolory farb na paletę albo inne naczynie. Teraz już pozostaje tylko nanosić wybrane kolory na folię, od strony bąbelków (lub na palce albo patyczki do uszu – jeśli nie macie folii) i odbijać je w wybranych miejscach drzewka. Na koniec możecie ściągnąć nadmiar farby patyczkami do uszu i przenieść na dowolne miejsce kartki. Będzie to imitować spadające z drzewa kwiatki.  

Poniżej załączam film z wykonaniem drzewka przy użyciu tej techniki. Pod koniec zobaczycie prosty sposób, w jaki można namalować postacie pod drzewem. Czekam na Wasze prace! 🙂 Wyślijcie je na adres: m.wozny@sp36.pl    


Konkurs kulinarny i multimedialny

09.04.2021  |  Magdalena Woźny

Zapraszamy do udziału w dwóch konkursach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury „Dom Harcerza” w Krakowie. 

Konkurs kulinarny przeznaczony jest dla uczniów z klas 1 – 8. Polega na samodzielnym przygotowaniu dowolnego dania z produktów, które akurat mamy w lodówce, w myśl zasady: „gotuję, nie marnuję”. Uczniowie młodsi mogą wykonać zadanie z pomocą rodziców. Gotowe danie należy sfotografować i przesłać do 14 maja wraz z przepisem, listą produktów i ich gramaturą na adres: imprezy@mdk-lotnicza.pl (z dopiskiem: „Konkurs kulinarny”).

Konkurs multimedialny skierowany jest natomiast do uczniów z klas 4 – 8. Zadaniem jest wykonanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point, składającej się z 3 do 5 slajdów. Ma ona dotyczyć aktywności fizycznej uczestnika wraz ze swoim pupilem lub wymarzonym zwierzątkiem. Prace konkursowe należy przesłać do 14 maja na adres: imprezy@mdk-lotnicza.pl (z dopiskiem: „Pupil i Ja”).

Proszę pamiętać o przesłaniu do organizatora również metryczki (imię, nazwisko i wiek uczestnika) oraz oświadczenia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Dodatkowo proszę o przesłanie prac konkursowych również do mnie: m.wozny@sp36.pl Zamieszczę je wtedy na naszej szkolnej stronie. 

Więcej szczegółów odnośnie konkursów oraz wzór oświadczenia Rodo znajduje się pod poniższym linkiem:

http://mdk-lotnicza.pl/wp/2021/03/25/zapraszamy-do-udzialu-w-konkursach-organizowanych-w-ramach-kampanii-zdrowe-zywieniemadre-myslenie/


8 kwietnia – Dzień Miłośników Zoo.

09.04.2021  |  Bożena Kiełbowicz

Wczoraj, 8 kwietnia obchodzono Dzień Miłośników Zoo. To okazja, by w najbliższym czasie odwiedzić ogrody zoologiczne. Pełnią one współcześnie różne funkcje. Prowadzą szeroko rozumianą działalność edukacyjną, szerzą wiedzę o florze i faunie, prowadzą kampanie edukacyjne. To nie tylko miejsce rekreacji, spotkań rodziców i dzieci, które to gł. są miłośnikami zwierząt. Ogrody zoologiczne to także placówki naukowe, które prowadzą badania nad gatunkami zagrożonymi, odgrywają bowiem ważną rolę w ich zachowaniu. Prowadzą programy hodowlane, dzięki czemu zwiększają szanse na ich przetrwanie. Niektóre ogrody zoologiczne w Polsce należą do Europejskiego Stowarzyszenia Ogrodów Zoologicznych i Akwariów (European Association of Zoos and Aquaria – EAZA). Obecnie ogrody są otwarte. Możemy wybrać się na spacer i spotkać z ich mieszkańcami.

Pamiętajmy, zawsze miejmy na uwadze bezpieczeństwo zwiedzających oraz zdrowie i dobro zwierząt. Przed wizytą w zoo zapoznajmy się z regulaminem zwiedzania. Zachętą do zorganizowania wycieczki niech będą poniższe linki. To lista ogrodów zoologicznych należących do EAZA. Można obejrzeć krótkie filmy o ciekawych wydarzeniach z życia ich mieszkańców, m.in. we Wrocławiu, Opolu, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Chorzowie, Krakowie i Płocku.

  1. WROCŁAW

ZOO Wrocław – największy Polski ogród zoologiczny

https://www.youtube.com/watch?v=QgNo6L15aCY

  1. OPOLE

https://zoo.opole.pl/

https://www.youtube.com/watch?v=JiN87xn0zYU

  1. GDAŃSK

https://zoo.gda.pl/

  1. WARSZAWA

https://zoo.waw.pl/

5. POZNAŃ

https://www.youtube.com/channel/UCB0ZHFHMRpPUHRv2Aa2uVvQ/videos

https://www.youtube.com/watch?v=nkqwRr6x740

https://www.youtube.com/watch?v=rHjRgTy2UA8

  1. ŁÓDŹ

https://www.zoo.lodz.pl/

  1. CHORZÓW

https://slaskiezoo.pl/

https://www.youtube.com/watch?v=ncrxRCUF4b4

  1. KRAKÓW

https://zoo-krakow.pl/

  1. TORUŃ

http://www.zoo.torun.pl/pl

  1. PŁOCK

http://www.zoo.plock.pl/

  1. ZAMOŚĆ

http://www.zoo.zamosc.pl/


Aktywność fizyczna dziecka

08.04.2021  |  Agnieszka Grzybowska

Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia i rozwoju dziecka jest ogromne. Dzieci , znajdują się w fazie intensywnego wzrostu, doskonalenia i wzmacniania, odczuwają ,, głód ruchu” a my dorośli powinniśmy uwzględnić tą potrzebę w planie dnia.

Aktywność fizyczna stymuluje organizm do rozwoju mięśni. Poprzez ruch, zwiększa się ich przekrój, objętość i siła. Wysiłek mobilizuje układ krwionośno- naczyniowy, serce rozbudowuje się. Układ oddechowy, który podczas aktywności musi wykonać większą, pracę wzmacnia się. Wzrasta pojemność życiowa płuc. Dzięki ruchowi, dziecko wzbogaca swoje doświadczenia, kształtuje pamięć i uwagę. Rozwija swoją samodzielność. Zabawy w grupie uczą zachowań prospołecznych- dziecko musi podporządkować się obowiązującym normom i zasadom. Wysiłek przystosowuje organizm młodego człowieka do zmieniających się warunków klimatu, temperatury, ciśnienia, warunków społecznych, trudności dnia codziennego. Dzięki temu hartujemy jego organizm, czyli zwiększamy tolerancję na bodźce czy czynniki środowiska: zimno, wiatr, ciepło a także na czynniki psychiczne takie jak stres.

Ruch przywraca równowagę w funkcjonowaniu organizmu dziecka. Zapobiega wadom postawy, walczy z otyłością czy astmą, trenuje nie tylko ciało dziecka lecz również jego psychikę i umysł. Uczy jak radzić sobie z sukcesem i porażką, jak rozwiązywać konflikty, jak krytycznie patrzeć na siebie. W sferze społecznej kształtuje życzliwy stosunek do ludzi, uczy konsekwencji w osiąganiu celów. Jak widać, ruch jest potrzebny dziecku jak powietrze i nie możemy o tym zapominać. Czytaj dalej…


Książki pod patronatem KMLU

07.04.2021  |  Bożena Polak

Wybierając książkę dla dziecka warto kierować się pomnażaniem dziedzictwa literackiego i pielęgnowaniem wizerunku Krakowa Miasta Literatury UNESCO, należącego do Sieci Miast Kreatywnych UNESCO. Projekt „Książki pod patronatem KMLU” proponuje czytelnikowi m in. pozycje dla dzieci. Należą do nich książki:

  • W. Widłak „O smoku spod Wawelu”
  • M. Kessner „Ludzie, których powinieneś znać, bo zmienili świat”
  • D. Majkowska – Szejer, M. Kozieł – Nowak „Siedem”
  • B. Gawryluk „Baltic – pies, który płynął na krze”.   Polecam

Po Świętach

07.04.2021  |  Halina Styrna

Święta minęły, ale zabawy związane z typowo świątecznymi zwierzątkami można nadal wykorzystywać w czasie pobytu w domu. Oto kilka podpowiedzi: pokicajcie po pokoju jak zające, podskakujcie jak pisklęta, pobrykajcie jak baranki – te ćwiczenia pozwolą uaktywnić mięśnie zastane po świątecznym leniuchowaniu:)

A teraz inna aktywność. Trzeba napisać na kartce cyfrę trzy w różnych wielkościach i pozycjach – tradycyjnie 3, pochyloną mniej lub bardziej na bok oraz  poziomo i uruchamiając wyobraźnię dorysować tak, aby z tych cyfr powstały świąteczne zwierzątka. Na pewno da się narysować zajączka, kurczątko i owieczkę, a może wymyślicie inne stworzenia. Jeśli zabawa się Wam spodoba, popróbujcie rysować zwierzątka  również z innych cyferek. Podzielcie się swoimi pomysłami przysyłając zdjęcia na adres h.styrna@sp36.pl, aby można było je oglądać na stronie szkoły. Udanej zabawy!


Pozytywne myśli

07.04.2021  |  Magdalena Woźny

Na początku 2021 roku pojawił się w naszej świetlicy „Słoik dobrych myśli”, którego celem jest rozwijanie pozytywnego myślenia i umiejętności cieszenia się z nawet najmniejszych drobiazgów. Przed przejściem na edukację zdalną mogliście codziennie wrzucać do słoika swoje optymistyczne przemyślenia. Zgodnie z założeniami psychologii pozytywnej optymistyczne myśli dobrze wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie.

Dlatego zachęcam Was, aby również w domu pamiętać o naszym świetlicowym słoiku. Zapisujcie karteczki ze wszystkimi pozytywnymi myślami, które przyjdą Wam do głowy (może będą to na przykład miłe wspomnienia świąteczne? 🙂 ), a gdy wrócicie do szkoły, będziecie mogli zapełnić nimi nasz słoik! 

Proponuję też, abyście również w domu założyli słoiki dobrych myśli. Mogą to być także zeszyty, notesy lub pamiętniki z pozytywnymi myślami. Spróbujcie utrwalać dobre myśli w wybranej przez Was formie. Będziecie mogli do nich kiedyś wrócić, z ciekawością przeczytać i na pewno sprawią Wam wtedy radość! 🙂

Jeżeli macie ochotę, prześlijcie zdjęcia Waszych „pozytywnych myśli” na adres mailowy: m.wozny@sp36.pl Z chęcią je zobaczę! 

Życzę Wam miłego i radosnego dnia! 🙂


Prace konkursowe: Limeryk na wiosnę

01.04.2021  |  Magdalena Woźny

Wczoraj minął termin nadsyłania prac na konkurs poetycko-plastyczny: „Limeryk na wiosnę”, organizowany przez wychowawców świetlicy ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Krakowie.

W konkursie tym wzięło udział czworo uczniów z naszej szkoły, w kategorii klas 1-4:
Artem Tarabanchuk z klasy 1A
Weronika Dunak z klasy 2A
Krzysztof Starowicz z klasy 2B
Sandra Turczyk z klasy 4B

Bardzo Wam dziękujemy za zaangażowanie i wykonanie wspaniałych prac! Byliście wyjątkowo zgodni w wyborze limeryku! 🙂 Aż troje z Was wybrało ten sam wierszyk! 🙂 Czekamy na wyniki konkursu i trzymamy za Was kciuki! 🙂

GALERIA


Wirtualnie.

31.03.2021  |  Bożena Kiełbowicz

Zbliżają się Święta Wielkanocne oraz czas świątecznych ferii. Nie możemy zorganizować sobie wypoczynku w świecie rzeczywistym, możemy jednak odwiedzić różne ciekawe miejsca wirtualnie. Możemy usiąść wygodnie i w wolnej chwili odbyć podróż będącą połączeniem nauki i zabawy. Fani klocków LEGO, dinozaurów, bajek, eksperymentów naukowych i historii powinni znaleźć coś dla siebie. Na wirtualny spacer, obejrzenie zdjęć i filmów zapraszają m.in. Prywatne Muzeum Techniki i Budowli z Klocków Lego w Karpaczu, Muzeum Dobranocek w Rzeszowie, Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku – Białej oraz Muzeum Domków Lalek, Gier i Zabawek w Warszawie. Pasjonaci dinozaurów mogą odwiedzić stronę Parku Jurajskiego w Krasiejowie oraz  DINOPARKU w Kołacinku. Z historią i zabawą spotkamy się na stronie internetowej Zamku Królewskiego w Warszawie, gdzie zagrać możemy np. w zamkowe MEMORY. Przenieść się w czasie możemy dzięki wirtualnemu spacerowi po terenie Zamku Krzyżackiego w Malborku. Pasjonaci eksperymentów naukowych mogą odwiedzić Centrum Wiedzy o Wodzie HYDROPOLIS we Wrocławiu, Centrum Nauki Hevelianum w Gdańsku oraz Energetyczne Centrum Nauki KPT w Kielcach. 1 kwietnia przypada PRIMA APRILIS i z tej okazji możemy zabawić się w Trojanowie, gdzie znajduje się Farma Iluzji. Kto wie? Możemy zaplanujemy w ten sposób podróż w przyszłości? To tylko niektóre  propozycje. Udanej zabawy i Wesołych Świąt !

https://www.muzeumklockow.pl/

http://www.muzeumdobranocek.pl/

https://www.youtube.com/watch?v=41FUK35iTcw

https://www.youtube.com/watch?v=F6xNtn8NDBc

http://www.sfr.com.pl/odwiedz-swiat-bajki

http://www.sfr.com.pl/vod

https://www.muzeumdomkow.pl/muzeum-online

https://juraparkkrasiejow.pl/

http://dino-park.pl/

https://www.facebook.com/zamek.krolewski.warszawa/posts/3104044682939021

https://muzeumzamkowewmalborku.wkraj.pl/html5/index.php?id=34844#69093/350,0

https://hydropolis.pl/

https://hydropolis.pl/blog/hydrowdomu/

https://nowemuzeum.pl/blog/relacja-z-wizyty-w-laboratorium-pana-kleksa-w-centrum-hewelianum/

https://ecn.kielce.pl/index.php/pl/2020/03/16/eksperymentuj-z-nami/

https://farmailuzji.pl/pol

 

 

 

 


1 19 20 21 22 23 48