„Kot w tarapatach” to program edukacyjno-profilaktyczny opracowany przez Zespół Terapii Dziecka i Rodziców w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Krakowski Ośrodek Terapii”. Program realizowany jest w naszej szkole przez wybrane klasy, przez cały okres edukacji wczesnoszkolnej. Rozpoczyna się w I klasie, a kończy w klasie III. Realizacja przedsięwzięcia odbywa się w kilku etapach i dotyczy prowadzenia przez wychowawców warsztatów tematycznych z udziałem całej klasy. Celem tych zajęć jest pomoc dzieciom w dobrej adaptacji szkolnej i rówieśniczej. Cały program stworzony jest w oparciu o teorię przywiązania. Duży nacisk kładzie się na potrzeby rozwojowo-relacyjne dzieci, aby uczestnicząc w programie mogły:

 

  • nawiązać bezpieczne i bliskie relacje oparte na zaufaniu i życzliwości z wychowawcą
    i innymi dziećmi,
  • twórczo integrować się z grupą klasową,
  • pomagać sobie nawzajem i dbać o własne granice
  • kształtować zdolność do zwracania się o pomoc do dorosłych.

Aktualności – Kot w tarapatach

Strona 1 z 1


Kot w tarapatach

21.06.2023  |  Magdalena Mleczko

Z kolejną klasą włączyłam się w projekt „ Kot w tarapatach, którego celem jest   pomoc dzieciom w budowaniu  więzi klasowych, radzeniu sobie z trudnymi uczuciami oraz docenianiu wartości współpracy i koleżeństwa. Z klasą pierwszą opowiadaliśmy o kocich kłopotach. Uczniowie wykonali prace plastyczne. Prace zostały przekazane do organizatorów SPPP „ KOT”. W nagrodę otrzymaliśmy „Klasowego kota” i kolejne zadanie, które miało na celu budowanie atmosfery przynależności i budowanie bezpiecznej więzi w  klasie.

Dzieci zaprojektowały i stworzyły dom dla kota, czyli miejsce w którym będzie czuł się bezpiecznie. Każde dziecko zostawiło swój ślad stawiając odcisk palca zamoczonego w tuszu. Dzieci pracowały z dużym zaangażowaniem i obiecały wysłać do kota pozdrowienia z wakacji. Przywiozą też pamiątki, których nie można kupić!

GALERIA


Program profilaktyczny „Kot w tarapatach”

24.01.2023  |  Małgorzata Łyko

Klasa IIa od roku realizuje program edukacyjno-profilaktyczny „Kot w tarapatach”, opracowany przez Zespół Terapii Dziecka i Rodziców w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej KOT.  Dzieci w kolejnych modułach programu otrzymały maskotkę kota – powiernika dziecięcych tajemnic i towarzysza klasowych wydarzeń. Skonstruowały dla niego dom, w klasowych wyborach zdecydowały o jego imieniu i pisały do niego listy z wakacji. W aktualnym, styczniowym module, rozmawiały o kocie bohaterze, niosącym pomoc innym. Uczniowie wypowiedzieli się na temat sposobów, wartości oraz trudności w udzielaniu pomocy. Przygotowali pelerynę, dla klasowego bohatera, który będzie pomagał kolegom w potrzebie. W jego rolę będzie mógł się wcielić każdy uczeń, a jego znakiem rozpoznawczym będzie peleryna 😉
Jeśli będziesz w potrzebie, zapukaj do drzwi klasy IIa 🙂

galeria

 


Kot w tarapatach

01.12.2020  |  Magdalena Mleczko

Uczniowie klasy IIa i IIb kolejny rok uczestniczą w projekcie „ Kot w tarapatach. Celem programu jest pomoc dzieciom i nauczycielom w budowaniu  więzi klasowych, radzeniu sobie z trudnymi uczuciami, docenianiu wartości współpracy i koleżeństwa.

W pierwszej klasie opowiadaliśmy o kocich kłopotach. Uczniowie wykonali w czasie pracy zdalnej piękne prace plastyczne.  Z pomocą rodziców opisali losy narysowanych kociaków.   Prace zostały przekazane do organizatorów SPPP „ Kot”.

W nagrodę każda klasa otrzymała „Klasowego kota” i kolejne zadanie, mające na celu budowanie atmosfery przynależności, ważności, akceptacji w klasie oraz wspieranie współpracy i wspólnego uzgadniania pomysłów, decyzji i potrzeb.

Dzieci zaprojektowały i stworzyły dom dla kota, czyli miejsce w którym będzie przebywał cały rok. Każde zostawiło swój ślad stawiając odcisk palca zamoczonego w tuszu. W czasie pracy widać było dużą radość i zaangażowanie.

GALERIA