swietlicaŚwietlica szkolna, czynna w godz. 7.00 – 17.00, dysponuje dwoma salami. W naszej świetlicy pracujemy w systemie podziału na grupy wiekowe (osobno klasy I, II, III). Zajęcia dla poszczególnych grup odbywają się w osobnych salach, co umożliwia dostosowanie rodzaju zajęć do poziomu i możliwości uczniów. Podczas pobytu przed lekcjami dzieci mają czas na swobodną zabawę; mają do dyspozycji gry planszowe, puzzle, różnego rodzaju klocki, elementy do konstrukcji przestrzennych, zabawki do zabaw tematycznych, materiały do rysowania i kolorowania. W myśl założeń wychowawczych i zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć świetlicy, przeprowadzone są zajęcia: plastyczno – manualne, muzyczne (słuchanie różnorodnej muzyki, śpiewanie piosenek, zabawy ze śpiewem, zabawy rytmiczne), rekreacyjno – ruchowe na sali gimnastycznej i boisku szkolnym, rozrywkowe (zabawy okolicznościowe – Dzień Chłopca, Andrzejki, zabawa karnawałowa, konkursy), dydaktyczne (odrabianie zadań domowych, zabawy matematyczne i słowne).

Po obiedzie większość czasu przeznaczana jest na zabawy dowolne oraz zajęcia ruchowe na boisku szkolnym lub sali gimnastycznej. Wtedy również dzieci odrabiają  zadania domowe, biorą udział w zajęciach kółek zainteresowań i mogą przygotowywać prace plastyczne. Wielokrotnie uczestnicy zdobywali nagrody w konkursach o różnym zasięgu – od międzyszkolnych po ogólnopolskie. Kilka razy w roku chętne dzieci mają możliwość uczestniczenia w warsztatach ceramicznych, podczas których pod okiem plastyka lepią różne figury z gliny. Z prac wykonanych podczas tych spotkań powstała już spora kolekcja rzeźb.

Atrakcyjną formę spędzania czasu stanowią liczne koła zainteresowań prowadzone przez wychowawczynie, np. koło hafciarskie oraz przez instruktorów z krakowskich Domów Kultury, Krakowski Klub Szachowy, WKS Wawel. Szczegółowy wykaz znajduje się w zakładce Zajęcia pozalekcyjne.
Przeprowadzane zajęcia dają uczniom możliwość czynnego wypoczynku, doskonalenia sprawności manualnej, rozwijania zainteresowań i uzdolnień, kształtowania umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej, wyrównywania braków w nauce.

REGULAMIN świetlicy

KARTA  zgłoszenia dziecka do świetlicy  DOC

KARTA zgłoszenia dziecka do świetlicy  PDF

GALERIA zdjęć …


Aktualności – Świetlica

Strona 34 z 49


Domowe masy plastyczne

22.04.2020  |  Bożena Polak

Zachęcam Was do zrobienia masy plastycznej ze składników dostępnych w kuchni. Tego typu masy sensoryczne doskonale stymulują motorykę i odprężają napięte mięśnie. Co ważne nie zawierają toksycznych składników. Zaletą jest również szybkie wykonanie.

  • MANNOLINA. Składniki:1 szklanka kaszy manny, 1/2 szklanki ciepłej wody. Wykonanie: kaszę wsyp do miski, zalej ciepłą wodą i zagnieć. Gotowa masa powinna odchodzić od ręki.
  • PIASEK KSIĘŻYCOWY. Składniki: 4 szklanki mąki pszennej, 1/2 szklanki oleju. Wykonanie: dokładnie wymieszaj składniki. Jeśli masę zamkniesz szczelnie w pojemniku i wstawisz do lodówki, możesz ją przechowywać nawet kilka tygodni.

Warsztaty z drewna osikowego

21.04.2020  |  Halina Styrna

Dzisiaj mam propozycję udziału w domowych warsztatach z drewna osikowego. Znają Państwo te wyroby z kiermaszu świątecznego (dzieci robiły choinki, bombki i aniołki). Teraz jest możliwość wykonania w domu czterech wzorów, z których polecam zwłaszcza koszyk i kwiaty. Warsztaty odbywają się za pośrednictwem platformy Zoom,  Uczestnik otrzymuje wcześniej mailem zaproszenie na warsztaty z linkiem do wirtualnego pokoju, w którym instruktor z Osikowej Doliny w wyznaczonym czasie poprowadzi zajęcia. Czas trwania ok. 60 min. (w zależności od programu). Ilość uczestników – max 15 osób. Uczestnik płaci tylko za materiały potrzebne do wykonania danego wzoru, a ceny promocyjne obowiązują do 30 kwietnia. Jest szansa, że wspólna zabawa z osikowym wiórkiem przyniesie Państwu i Waszym Dzieciom radość oraz pozwoli na oderwanie się od codziennych zmartwień. Ceny oraz terminy warsztatów dostępne są TUTAJ 

 


Nauka i zabawa.

17.04.2020  |  Magdalena Kołodziejczyk

Witam ,to już kolejne nasze spotkanie i mam nadzieję ,że jedno z ostatnich. Dziś chcę zaproponować następny zestaw zabaw ,będą to zabawy dydaktyczne ,które pomogą w ćwiczeniu pamięci ,koncentracji uwagi, pozwolą też utrwalić sobie niektóre treści gramatyczne.
Dobieramy wyrazy.
Organizujemy konkurs ,polegający na dobieraniu wyrazów do wyrazu obranego wcześniej. Regułą zabawy jest to ,aby podać wyraz na określoną liczbę liter i wpisać go na kratkowanym papierze po jednej literze pionowo w dół. Następnie zadaniem uczestnika dopisywanie poziomo w poszczególnych wierszach takich liter,aby otrzymać nowy wyraz.
Co zabieram w podróż?
Jest to wersja „łańcucha wyrazów”,która przebiega następująco. Dziecko mówi np. „Jadę do Ustki i zabieram ze sobą leżak” ,a następna osoba powtarza to zdanie, dodając do niego kolejną rzecz. Regułą zabawy jest ,aby zachowana była kolejność zabieranych rzeczy,co pozwala na ćwiczenie pamięci .
Utwórz zdanie.
Uczestnicy mają za zadanie ułożyć trzy zdania składające się z trzech wyrazów według podanej z góry kolejności: rzeczownik-czasownik-rzeczownik (np.Autobus jedzie ulicą.)
Zabawa jest dopełnieniem życia ,a nawet samym życiem. Dlatego wlejmy w nasze życie trochę radości i cierpliwie czekajmy na moment ,kiedy to wszystko się skończy. Życzę miłej zabawy i wytrwania w tym trudnym dla nas wszystkich okresie.


Wiosenne aktywności

17.04.2020  |  Magdalena Woźny

Wiosna rozkwitła już w pełni! Zrobiło się pięknie i zielono! W trawie i na drzewach pojawiły się pierwsze kwiaty. Ptaki radośnie śpiewają za naszymi oknami.

Dobrze, by również i u nas w domu zapanowała wiosna! Możecie zasiać rzeżuchę (nie tylko w święta:)), pomóc rodzicom w sadzeniu bądź przesadzaniu kwiatów. Zachęcam, by zadbać też o ład w najbliższym otoczeniu. Tym bardziej, że obecnie spędzamy w domu więcej czasu niż zwykle. Warto więc, by było w nim czysto i przyjemnie:)

Posprzątajcie pokój! Zróbcie przegląd zabawek! Te, których już nie używacie, możecie odłożyć i po okresie „wirusa” podzielić się nimi, na przykład z potrzebującymi. Na pewno odkryjecie na nowo wiele zapomnianych skarbów!:) Może to będą albumy ze zdjęciami, a może jakieś ciekawe gry czy książki? Kto wie?!:) Wykorzystajcie ten czas na zrobienie czegoś interesującego, co naprawdę lubicie i cieszcie się wiosenną atmosferą!:) W domu też można poczuć wiosnę – wystarczy otworzyć okna!:)

Zachęcam również do wykonywania wiosennych ozdób. Może to być na przykład dekoracja stojąca z płaskiego origami z kółek (jak na zdjęciu). A może wolicie zrobić kwiatowe girlandy z papieru, filcu lub bibuły? Użyjcie wyobraźni i wykorzystajcie materiały, które macie pod ręką!:) Jeśli będziecie chcieli pokazać swoje prace to zapraszam do przesłania ich na maila: m.wozny@sp36.pl Z chęcią je zobaczę i zamieszczę na stronie szkoły!:) 

Pozdrawiam Was serdecznie!


Pisane wierszem.

16.04.2020  |  Katarzyna Niedziółka

Moi kochani. Dziś chcę wam przedstawić fantastyczny wiersz autorstwa Małgorzaty Horwat – uczennicy klasy 6d. Nadesłany przez Gosię wiersz jest odpowiedzią na dwa pierwsze wersy które przedstawiłam wam dwa tygodnie temu na stronie internetowej naszej szkoły. Małgosiu jesteś wspaniała! Serdecznie dziękuję za poświęcony czas i energię by stworzyć cudny wiersz. Oto on:

                                               W domu wszyscy dziś siedzimy

                                                 Lecz o nudzie nie myślimy…

                                                   Co na pozór jest strapieniem

                                                                                         Może zmienić się w marzenie

Wreszcie czas na wszystkie sprawy

Odkładane ,,na za miesiąc”

Na marzenia, pasje, plany

Czasu teraz mamy pełno!

Mamy w końcu czas dla siebie

Nie ma pracy ani szkoły

Razem może być jak w niebie

Gdy gry opanują stoły

Monopoly, chińczyk, szachy

A więc zamiast spraw tak błahych

Jak siedzenie w Internecie

Zanurz się w realnym świecie

I w coś pograj dziś z bliskimi,

czytaj książkę, rysuj i pisz

Gotuj, tańcz i z pieskiem baw się

Zrobić wszystko dziś w mig da się!

Wykorzystaj kwarantannę

I pomysłów włącz fontannę

I o szkole nie zapomnij!

W swym grafiku o niej wspomnij

By mieć czas i na zabawę

I na bardzo ważną sprawę

Jaką są szkolne zadania

Pora za naukę się brania!

A jak dzień już rozplanujesz

To swą nudę przyhamujesz

Takie moje są sposoby

Na nudę w czasach choroby.

Jednocześnie chciałam zachęcić was uczniowie i uczennice, do podzielenia się talentem literackim. W dalszym ciągu czekam na propozycje dopisania dalszego ciągu wersów:

„W domu wszyscy dziś siedzimy, lecz o nudzie nie myślimy…”

Propozycje przesyłajcie na adres: katarzynaniedziolka@gmail.com



Konkurs „Superbohaterzy czasów pandemii”.

15.04.2020  |  Bożena Polak

MDK Dom Harcerza zaprasza do udziału w wyzwaniu plastycznym o tytule „Superbohaterzy czasów pandemii”. Waszym zadaniem jest wykonanie plakatu – podziękowania dla osób i służb pracujących dla nas wszystkich w czasie pandemii (służba zdrowia, służby mundurowe, osoby sprzedające w sklepach, aptekach, wolontariusze).

Format prac A4

Techniki plastyczne: rysunek, malarstwo, grafika, kolaż, wydrapywanka, techniki mieszane(bez użycia materiałów sypkich), zdjęcie, krótki film

Wiek: 5-10 lat

Termin do 30 kwietnia 2020r.

Zdjęcia prac wraz z metryczkami (imię, nazwisko, wiek, adres mailowy, nr tel., zgoda na prezentację prac) proszę przesłać na adres mailowy instruktora warsztatów fotograficznych w naszej szkole mwojaczynska@mdk-dh.krakow.pl

Pozostałe informacje na stronie MDK.


Zatrzymaj się i odpocznij !

08.04.2020  |  Magdalena Kołodziejczyk

Zbliżają się Święta Wielkanocne ,dlatego proponuję abyśmy na chwilę zatrzymali się, odpoczęli,dostrzegli to piękno ,które znajduje się dookoła nas. Dziś proponuję ćwiczenia,które pomogą nam odpocząć, odstresują nas i zmniejszą napięcie mięśni.
Budzący się kwiatek-
pozycja skulona;na hasło „świeci słońce”-powoli wstajemy do pozycji pionowej ,robimy lekki skłon w tył z jednoczesnym wymachem rąk; na hasło”susza”-powrót do pozycji skulonej.
Aniołki-
siad skrzyżny ,ręce luźno; wdech-ręce bokiem do góry; wydech -ręce bokiem w dół.
Możemy też wykonywać ćwiczenia oddechowe ,słuchając muzyki relaksacyjnej ,polecam wspaniałą stronę z taką muzyką http: //tnij.at/relaksacyjna1.
Życzę dużo zdrowia i spokoju w tym tak trudnym, a jednocześnie tak ważnym dla nas wszystkich okresie .Mam nadzieję ,że już niedługo obudzimy się w innej ,piękniejszej rzeczywistości.


Przerwa od zajęć plastycznych. Pieczemy chleb….

08.04.2020  |  Bożena Polak

Tym razem zapraszam Was do upieczenia pysznego, chrupiącego chleba. Można go upiec w zwykłym piekarniku. Potrzebne składniki: 1/2l. ciepłej wody, 2,5 dag. drożdży, 1 łyżka cukru, 700g. mąki pszennej, 3 płaskie łyżeczki soli, 2 łyżeczki oleju (oliwy).

Do miski wlewamy ciepłą wodę i rozpuszczamy w niej drożdże. Następnie dodajemy kolejno pozostałe składniki. Wszystko mieszamy drewnianą łyżką. Odstawiamy na noc do lodówki (przykryte folią spożywczą). Rano wykładamy wyrośnięte ciasto na blat i mieszamy/wygniatamy ręką. Zostawiamy na pół godziny. Po tym czasie przekładamy ciasto do nagrzanego naczynia żaroodpornego i pieczemy przez 1/2 godziny pod przykryciem i kolejne 1/2 godziny bez przykrycia. Jeśli chcecie uzyskać bardziej zrumienioną skórkę przytrzymajcie go w piekarniku trochę dłużej.

Gwarantuję: pyszny smak i aromat pieczonego chlebka. W sam raz na świąteczny stół. Smacznego.

Pochwalcie się zdjęciami Waszych wypieków. Prześlijcie na adres b.polak@sp36.pl


W domu z imPETem – rodzinny konkurs!

07.04.2020  |  Magdalena Woźny

Organizatorzy akcji „Działaj z imPETem” i konkursu na Eko-Kącik wyszli z nową inicjatywą! Chcą wspomóc Państwa w tym trudnym czasie i udostępniają materiały edukacyjne, które można wykorzystać do wspólnych zajęć z dziećmi. Znajdują się one pod adresem: https://dzialajzimpetem.pl/materialy-edukacyjne/

Zachęcają także do udziału w kolejnym konkursie, tym razem rodzinnym! Należy obejrzeć filmik i poznać jego bohatera imPETa, rozwiązać quiz-jest to pomocne w zadaniu, a następnie dowolną techniką plastyczną wykonać przyjaciela dla imPETa. Zdjęcie pracy trzeba dodać w formularzu na stronie: https://dzialajzimpetem.pl/wdomuzimpetem/zasady/

Za udział w konkursie przewidziane są atrakcyjne nagrody dla Uczniów i ich Rodziców: 20 rodzinnych gier planszowych! 

Nasza szkoła również ma szansę na wygraną jednego z trzech zestawów pomocy szkolnych – każdy o wartości 750 zł! W tym celu przy wysyłaniu pracy konkursowej należy podać nazwę szkoły i nazwisko nauczyciela, od którego dowiedzieli się Państwo o konkursie.

Tutaj także można zapoznać się z zasadami, zobaczyć prace konkursowe oraz umieścić własną: https://dzialajzimpetem.pl/wdomuzimpetem/

Zachęcam do udziału i życzę powodzenia!:)


1 32 33 34 35 36 49