Praca w domu 08.04

08.04.2020 |  Urszula Faron

Edukacja polonistyczna

Temat: Mokry poniedziałek.

Przybliżenie uczniom tradycji śmigusa-dyngusa. Zapoznanie z pisownią wyrazów z końcówką -ów.

W Wielkanocny Poniedziałek już od rana rozpoczynało się wielkie polewanie wodą. Zwyczaj nakazywał, aby każda panna na wsi była mokra. W miastach kawalerowie delikatnie skrapiali panny perfumami. Bardzo często zdarzało się jednak obfite lanie wodą z wiader, garnków czy sikawek. Można się było wykupić od polania, dając podarunki-ciasta, jajka, kiełbasy. Ten obyczaj zwano dyngusem. Tego samego dnia uderzano się (śmigano)gałązkami wierzby, przekazując sobie siłę życia odradzających się drzew. Ten zwyczaj nazwano śmigusem. Z czasem te dwa odrębne zwyczaje połączono w jeden, śmigus-dyngus.

Przeczytajcie opowiadanie w podręczniku na stronie 73 pt. „Śmigusowe czarowanie”. Odpowiedzcie ustnie na pytania w zadaniu 1 i 2 strona 74. Zachowajcie umiar w świąteczny poniedziałek.

W ćwiczeniach na stronie 49 rozwiążcie krzyżówkę. W zadaniu 2 zwróćcie uwagę, że w wyrazach kończących się na –ów piszemy ó. Przykłady: kotów, domów, Kraków, batonów, kolegów.

Edukacja matematyczna.

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych- obliczenia pieniężne.

W ćwiczeniach do matematyki rozwiążcie zadanie tekstowe na stronie 32. W podręczniku na stronie 72 zadanie 3-powiedz, ile pieniędzy jest w każdej ramce.

Przypominam o dzisiejszym spotkaniu, przynieście ze sobą wykonane pisanki.