swietlicaŚwietlica szkolna, czynna w godz. 7.00 – 17.00, dysponuje dwoma salami. W naszej świetlicy pracujemy w systemie podziału na grupy wiekowe (osobno klasy I, II, III). Zajęcia dla poszczególnych grup odbywają się w osobnych salach, co umożliwia dostosowanie rodzaju zajęć do poziomu i możliwości uczniów. Podczas pobytu przed lekcjami dzieci mają czas na swobodną zabawę; mają do dyspozycji gry planszowe, puzzle, różnego rodzaju klocki, elementy do konstrukcji przestrzennych, zabawki do zabaw tematycznych, materiały do rysowania i kolorowania. W myśl założeń wychowawczych i zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć świetlicy, przeprowadzone są zajęcia: plastyczno – manualne, muzyczne (słuchanie różnorodnej muzyki, śpiewanie piosenek, zabawy ze śpiewem, zabawy rytmiczne), rekreacyjno – ruchowe na sali gimnastycznej i boisku szkolnym, rozrywkowe (zabawy okolicznościowe – Dzień Chłopca, Andrzejki, zabawa karnawałowa, konkursy), dydaktyczne (odrabianie zadań domowych, zabawy matematyczne i słowne).

Po obiedzie większość czasu przeznaczana jest na zabawy dowolne oraz zajęcia ruchowe na boisku szkolnym lub sali gimnastycznej. Wtedy również dzieci odrabiają  zadania domowe, biorą udział w zajęciach kółek zainteresowań i mogą przygotowywać prace plastyczne. Wielokrotnie uczestnicy zdobywali nagrody w konkursach o różnym zasięgu – od międzyszkolnych po ogólnopolskie. Kilka razy w roku chętne dzieci mają możliwość uczestniczenia w warsztatach ceramicznych, podczas których pod okiem plastyka lepią różne figury z gliny. Z prac wykonanych podczas tych spotkań powstała już spora kolekcja rzeźb.

Atrakcyjną formę spędzania czasu stanowią liczne koła zainteresowań prowadzone przez wychowawczynie, np. koło hafciarskie oraz przez instruktorów z krakowskich Domów Kultury, Krakowski Klub Szachowy, WKS Wawel. Szczegółowy wykaz znajduje się w zakładce Zajęcia pozalekcyjne.
Przeprowadzane zajęcia dają uczniom możliwość czynnego wypoczynku, doskonalenia sprawności manualnej, rozwijania zainteresowań i uzdolnień, kształtowania umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej, wyrównywania braków w nauce.

REGULAMIN świetlicy

KARTA  zgłoszenia dziecka do świetlicy  DOC

KARTA zgłoszenia dziecka do świetlicy  PDF

GALERIA zdjęć …


Aktualności – Świetlica

Strona 24 z 48


Zdrowo jest wesoło! :)

19.04.2021  |  Magdalena Woźny

Zachęcam Was do wykonania oryginalnej i pożywnej kanapki z warzywami według przepisu konkursowego Artema Tarabanchuka z klasy 1A (szczegóły na zdjęciu)! Pyszne i zdrowe śniadanie lub kolacja na pewno dobrze wpłynie na samopoczucie i umili Wam dzień! 🙂 Przypominam również, że nadal można wziąć udział w konkursie kulinarnym (trwa on do 14 maja). Czekam na więcej ciekawych przepisów pod adresem: m.wozny@sp36.pl 

Sprzątając po posiłku pamiętajcie o segregacji odpadów. Obierki z warzyw oraz skorupki jajek wrzućcie do brązowego pojemnika na odpady organiczne (tzw. bio). Proponuję też, abyście w ramach projektu „Działaj z imPETem” zajrzeli na stronę: www.mieciazimpetem.pl Możecie tam odbyć wirtualny spacer po „śmieciarce Mieci” i odkryć tajniki recyklingu!

Równie gorąco namawiam Was również do wybrania się na prawdziwy spacer! Nawet najbardziej atrakcyjna rzeczywistość wirtualna nie zastąpi nam tej prawdziwej, doświadczanej wszystkimi zmysłami! Także ubierzcie się ciepło, zabierzcie ze sobą parasole i możecie przeskakiwać przez kałuże! 😉 Pogoda ostatnio średnio sprzyja, może jednak uda Wam się odczuć choć trochę powiewu wiosny! Pamiętajcie, że ruch to zdrowie! 🙂

 


Łączy Nas Pamięć. Akcja Żonkile 2021. 78. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim.

18.04.2021  |  Bożena Kiełbowicz

Jutro, 19 kwietnia przypada 78. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim (1943). Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN już po raz dziewiąty zaprasza do udziału w akcji społeczno-edukacyjnej ŻONKILE, która ze względu na pandemię, odbywać się będzie w terenie, prasie oraz internecie. Program wydarzeń znajduje się poniżej.

https://polin.pl/pl/akcja-zonkile-2021-program-obchodow

By dołączyć do akcji, nie musimy  wychodzić z domu. Wykonując i upowszechniając papierowy żonkil, symbol pamięci o powstaniu i jego uczestnikach, upamiętniamy bohaterów powstania. Możemy pobrać, wydrukować i złożyć szablon, w czym pomogą nam poniższe strony. To tylko jeden ze sposobów upamiętnienia rocznicy.

https://polin.pl/system/files/attachments/szablon%20PL.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=1HINcdxZEQM

Uczniowie szkół podstawowych mogą obejrzeć materiały, których premiera odbędzie się jutro, 19 kwietnia o godz. 8.00 na kanale YouTube :

słuchowiska na podstawie opowiadań PAMIĘĆ DROBINEK Zofii Staneckiej oraz HISTORIA PEWNEJ ULICY Justyny Bednarek, dla uczniów klas 1-3, filmy BĘDĘ PISAĆ, dla uczniów klas 4-6 oraz MURANÓW – DZIELNICA PÓŁNOCNA, dla uczniów klas 7-8.

https://www.polin.pl/pl/akcja-zonkile-2021-szkoly-biblioteki-instytucje

Zapraszamy.


15 kwietnia – Światowy Dzień Sztuki.

16.04.2021  |  Bożena Kiełbowicz

15 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Sztuki. Święto zostało ustanowione w 2011 roku z inicjatywy Międzynarodowego Stowarzyszenia Sztuk Plastycznych. Dzień 15 kwietnia to rocznica urodzin Leonarda da Vinci (1452 – 1519), jednego z najwybitniejszych twórców w historii, wszechstronnego renesansowego artysty – malarza, architekta, pisarza, wynalazcy, projektanta.

 

https://lodz.tvp.pl/53321374/dzis-obchodzimy-swiatowy-dzien-sztuki

 

Święto ma na celu gł. uświadomienie nam, jak ważną rolę pełni ona w naszym życiu. Stosuje się wręcz dzisiaj często atreterapię, czyli leczenie poprzez kontakt z szeroko pojętą sztuką. Ma ona niejedno oblicze. Towarzyszy nam od najmłodszych lat. Do jej dziedzin współcześnie zaliczamy m.in. malarstwo, architekturę, rzeźbę, grafikę, muzykę, taniec, literaturę, fotografię, teatr, film, rękodzieło ludowe, sztukę uliczną, sztukę użytkową, a nawet potrawy kulinarne. Pełni ona różne funkcje, np. estetyczną, ponieważ kształtuje nasze poczucie piękna. Jej funkcja użytkowa spełnia nasze oczekiwania, zapotrzebowanie na przedmioty codziennego użytku (np. krzesła, wazony, tkaniny). Sztuka może nam także pomóc (funkcja terapeutyczna), np. dzięki pracy z wierszem (poezjoterapia).

Pandemia uniemożliwia nam bezpośredni kontakt ze sztuką, poprzez udział np. w wystawach, spotkaniach z artystami, warsztatach, przedstawieniach. Pozostaje nam więc wirtualny wciąż jeszcze kontakt z instytucjami kultury.

Zachęcam w wolnej chwili do udziału w wirtualnych warsztatach i spotkaniach ze sztuką. Muzeum Narodowe w Krakowie np. dzieli się z nami materiałami ze ścieżek zwiedzania, a Muzeum Narodowe w Warszawie umożliwia nam udział w domowych warsztatach dla najmłodszych.

Mali artyści znajdą może dla siebie ciekawe inspiracje, do wykorzystania w domu i w szkole. Każdy będzie mógł zrobić własne dzieło sztuki, zaprojektować przedmiot codziennego użytku, bo…„KAŻDY ARTYSTA BYŁ NAJPIERW AMATOREM.” Wystarczy kropka i kreska.

Mam nadzieję, że po powrocie do szkoły podzielimy się swoimi dokonaniami.

Powodzenia i do zobaczenia wkrótce.

Oto ciekawe propozycje.

https://www.youtube.com/watch?v=KpV1u3o-6G8

https://www.youtube.com/watch?v=HVD1cgvoQLk

https://www.youtube.com/watch?v=_eMNeLOeZ9o

https://media.mnk.pl/images/upload/pliki/pliki_edukacja/%C5%9ACIE%C5%BBKA%20do%20domu_%C5%81ADNE%20RZECZY_rzemios%C5%82o%20artystyczne.pdf

https://media.mnk.pl/images/upload/pliki/pliki_edukacja/Artystki_%20i_muzy_karty_pracy_do_zwiedzania_Galerii_w_Sukiennicach.pdf

 

Na dobranoc polecam obejrzenie bajki inspirowanej dziełami sztuki zgromadzonymi w Muzeum Narodowym w Warszawie.

 

https://www.mnw.art.pl/multimedia/filmy/dobranocki-w-muzeum/iza-dobranocka-w-muzeum-bajka-inspirowana-dzielami-ze-zbiorow-mnw,2.html

 

A na koniec – zapraszam do udziału w krótkim quizie z historii sztuki. Odpowiedzi umieszczono poniżej.

 

  1. W którym muzeum znajduje się dzieło Leonarda da Vinci – Dama z gronostajem ?
  2. Gdzie znajduje się ołtarz widniejący na poniższym zdjęciu? Kto jest jego twórcą ?

3. Który artysta malował pejzaże, np. widok na Kopiec Kościuszki ? (odpowiedź dzięki obejrzeniu jednego z wirtualnych warsztatów).

4. Co oznacza wyraz PLENER ? (odpowiedź dzięki obejrzeniu jednego z wirtualnych warsztatów).

5. W którym mieście znajduje się Luwr, słynne muzeum ?

6. Kto jest autorem fresków w Kaplicy Sykstyńskiej w Watykanie ?

7. Komu wystawiono pomnik widniejący na zdjęciu poniżej ?

8. Jak nazywa się ta budowla ?

  1. Gdzie znajduje się rzeźba Igora Mitoraja, widniejąca na zdjęciu poniżej ?

10. Co to jest blejtram?

 

ODPOWIEDZI.

 

  1. W Muzeum Czartoryskich w Krakowie.
  2. W Kościele Mariackim w Krakowie. Twórcą – Wit Stwosz.
  3. Stanisław Wyspiański.
  4. Oznacza malowanie na otwartym powietrzu.
  5. W Paryżu.
  6. Michał Anioł.
  7. Jest to pomnik Fryderyka Chopina w Warszawie.
  8. Koloseum, amfiteatr Flawiuszów w Rzymie.
  9. Na rynku w Krakowie.
  10. Jest to inaczej krosno malarskie, rama obciągnięta odpowiednio przygotowanym płótnem, na którym artysta maluje obraz.

Twórcze warsztaty rodzinne on-line.

15.04.2021  |  Agnieszka Grzybowska

Zapraszamy na rodzinne warsztaty plastyczne online – „SOBÓTKI RĘCZNE” – dla dzieci w wieku 5-10 lat wraz z opiekunami, prowadzone przez Jolę Królicką i Antoniego Kowarskiego.
SOBÓTKI RĘCZNE – rodzinne warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 5-10 lat wraz z opiekunamidata: 17 kwietnia 2020 (sobota)
godzina: 15:00-16:30
miejsce: transmisja na żywo na Facebooku Fabryki Sztuki – https://www.facebook.com/fabrykasztukilodz/
wiek uczestników: dzieci w wieku 5-10 lat wraz z rodzicami lub dorosłymi opiekunami
czas trwania: 1,5 godziny
prowadzenie: Jola Królicka & Antoni Kowarski
udział w warsztatach jest bezpłatny
na warsztaty nie obowiązuje rezerwacja miejsc

Czytaj dalej…


A może prace plastyczne?

14.04.2021  |  Halina Styrna

Pogoda w tym tygodniu nie będzie sprzyjać spacerom, więc może porobicie w domu prace plastyczne. Przypominam, że jeszcze można brać udział w konkursach wymienionych w Ogłoszeniach 23.03 przez p. Agnieszkę Dulny, a tam m.in. kolejny konkurs dla miłośników kotów „Koci świat” – dla uczni. Każda wykonana praca zostanie przekazana na wsparcie, wybranego przez Organizatora, schroniska dla bezdomnych zwierząt. Prace płaskie w formacie A-4 lub A-3 oraz przestrzenne max 50×50 cm należy przesłać do 23 kwietnia, pamiętając o podpisaniu koniecznych zgód. Można też przynieść je do szkoły do czwartku 22.04, wyślę je wszystkie. Wszystkie szczegóły znajdują się  pod adresem: https://konkursydladzieci.eu/wp-content/uploads/2021/02/KOCI-%C5%9AWIAT-I-EDYCJA-OG%C3%93LNOPOLSKIEGO-KONKURSU-PLASTYCZNEGO.pdf 

Można również wykonać prace na naszą świetlicową galerię, inspirując się ostatnimi propozycjami pań Magdaleny Woźny i Bożeny Kiełbowicz. Odwiedziliście zoo w rzeczywistości lub wirtualnie? Przygotujcie dowolną techniką plastyczną ilustrację z tej wycieczki. Bardziej podoba się wam malowanie folią bąbelkową? Wiosenne drzewa w białym, żółtym i różowym kolorze będą się pięknie prezentować na formacie A-3 lub A-4.  A może na obrazkach z zoo znajdą się kwitnące drzewa. Czekam na Wasze prace do piątku 23.04 (adres h.styrna@sp36.pl), a przyniesiecie je do szkoły po powrocie do nauki stacjonarnej. Wszyscy mali artyści otrzymają drobne nagrody.

Bardzo proszę o przesyłanie zdjęć prac na mój adres h.styrna@sp36.pl, abym mogła zamieścić je na stronę szkoły.


Ćwiczenia korekcyjne. Cz.I

13.04.2021  |  Bożena Polak

W dobie pandemii z przyczyn oczywistych zarówno dzieciom jak i dorosłym brakuje ruchu. Wszelkie wady postawy mogą się pogłębiać. Dlatego zachęcam rodziców do zorganizowania dzieciom aktywności w warunkach domowych. W postępowaniu korekcyjnym zasadniczą rolę odgrywają ćwiczenia, dzięki którym uzyskujemy: zwiększenie ruchomości w stawach, zwiększenie siły mięśni i wyrobienie nawyku prawidłowej postawy ciała.

W dzisiejszym spotkaniu zaproponuję ćwiczenia oddechowe, które polepszają wentylację płuc, wzmacniają mięśnie klatki piersiowej.

  1. Pw. stanie lub siad: dmuchanie w balonik lub w piłeczkę pingpongową, puszczanie baniek mydlanych;
  2. Pw. leżenie tyłem, ręce wzdłuż tułowia, kończyny dolne ugięte w stawach biodrowych i kolanowych; ruch – głęboki wdech z równoczesnym wznosem rąk bokiem w górę. Powolny wydech, ręce wracają tą samą drogą do pw.;
  3. PW. siad skrzyżny, ręce oparte na kolanach; ruch – wdech ze wznosem rąk przodem w górę, wydech z opuszczeniem rąk tą samą drogą.
  4. Pw. stanie tyłem przy ścianie, ręce wzdłuż tułowia; ruch – wdech z uniesieniem rąk w górę, wydech z syczeniem i wciągnięcie brzucha, ręce opuszczone bokiem;
  5. Pw. leżenie tyłem, ręce splecione na karku, łokcie przybliżone do podłoża, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych; ruch – głęboki wdech, wydech z jednoczesnym unoszeniem łokci w górę.

Wiosenne drzewo techniką bąbelkową

12.04.2021  |  Magdalena Woźny

Za oknem robi się coraz cieplej. Po zimie przyroda budzi się do życia. Trawa zaczyna się zielenić, drzewa rozkwitają, a ptaki śpiewają coraz głośniej i melodyjniej! W nawiązaniu do wiosennej atmosfery proponuję Wam wykonanie kwitnącego drzewa. Może to być na przykład magnolia, której kwiaty przybierają piękną, biało-różową barwę.

Przygotujcie: kartkę z bloku technicznego ( np. niebieską lub zieloną – tło w tych kolorach będzie przypominać niebo albo trawę), farby plakatowe (np. brązowa, różowa, biała i zielona), pędzelek, paletę lub spodek na farby i folię bąbelkową (jeśli takiej nie macie, możecie malować palcami 🙂 ). Dodatkowo może się przydać: ołówek, pisak i patyczki do uszu.

Narysujcie kontur pnia drzewa wraz z gałęziami (od razu brązową farbą, a jeśli Wam wygodniej, najpierw ołówkiem lub pisakiem). Następnie przelejcie pozostałe kolory farb na paletę albo inne naczynie. Teraz już pozostaje tylko nanosić wybrane kolory na folię, od strony bąbelków (lub na palce albo patyczki do uszu – jeśli nie macie folii) i odbijać je w wybranych miejscach drzewka. Na koniec możecie ściągnąć nadmiar farby patyczkami do uszu i przenieść na dowolne miejsce kartki. Będzie to imitować spadające z drzewa kwiatki.  

Poniżej załączam film z wykonaniem drzewka przy użyciu tej techniki. Pod koniec zobaczycie prosty sposób, w jaki można namalować postacie pod drzewem. Czekam na Wasze prace! 🙂 Wyślijcie je na adres: m.wozny@sp36.pl    


Konkurs kulinarny i multimedialny

09.04.2021  |  Magdalena Woźny

Zapraszamy do udziału w dwóch konkursach organizowanych przez Młodzieżowy Dom Kultury „Dom Harcerza” w Krakowie. 

Konkurs kulinarny przeznaczony jest dla uczniów z klas 1 – 8. Polega na samodzielnym przygotowaniu dowolnego dania z produktów, które akurat mamy w lodówce, w myśl zasady: „gotuję, nie marnuję”. Uczniowie młodsi mogą wykonać zadanie z pomocą rodziców. Gotowe danie należy sfotografować i przesłać do 14 maja wraz z przepisem, listą produktów i ich gramaturą na adres: imprezy@mdk-lotnicza.pl (z dopiskiem: „Konkurs kulinarny”).

Konkurs multimedialny skierowany jest natomiast do uczniów z klas 4 – 8. Zadaniem jest wykonanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point, składającej się z 3 do 5 slajdów. Ma ona dotyczyć aktywności fizycznej uczestnika wraz ze swoim pupilem lub wymarzonym zwierzątkiem. Prace konkursowe należy przesłać do 14 maja na adres: imprezy@mdk-lotnicza.pl (z dopiskiem: „Pupil i Ja”).

Proszę pamiętać o przesłaniu do organizatora również metryczki (imię, nazwisko i wiek uczestnika) oraz oświadczenia wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Dodatkowo proszę o przesłanie prac konkursowych również do mnie: m.wozny@sp36.pl Zamieszczę je wtedy na naszej szkolnej stronie. 

Więcej szczegółów odnośnie konkursów oraz wzór oświadczenia Rodo znajduje się pod poniższym linkiem:

http://mdk-lotnicza.pl/wp/2021/03/25/zapraszamy-do-udzialu-w-konkursach-organizowanych-w-ramach-kampanii-zdrowe-zywieniemadre-myslenie/


8 kwietnia – Dzień Miłośników Zoo.

09.04.2021  |  Bożena Kiełbowicz

Wczoraj, 8 kwietnia obchodzono Dzień Miłośników Zoo. To okazja, by w najbliższym czasie odwiedzić ogrody zoologiczne. Pełnią one współcześnie różne funkcje. Prowadzą szeroko rozumianą działalność edukacyjną, szerzą wiedzę o florze i faunie, prowadzą kampanie edukacyjne. To nie tylko miejsce rekreacji, spotkań rodziców i dzieci, które to gł. są miłośnikami zwierząt. Ogrody zoologiczne to także placówki naukowe, które prowadzą badania nad gatunkami zagrożonymi, odgrywają bowiem ważną rolę w ich zachowaniu. Prowadzą programy hodowlane, dzięki czemu zwiększają szanse na ich przetrwanie. Niektóre ogrody zoologiczne w Polsce należą do Europejskiego Stowarzyszenia Ogrodów Zoologicznych i Akwariów (European Association of Zoos and Aquaria – EAZA). Obecnie ogrody są otwarte. Możemy wybrać się na spacer i spotkać z ich mieszkańcami.

Pamiętajmy, zawsze miejmy na uwadze bezpieczeństwo zwiedzających oraz zdrowie i dobro zwierząt. Przed wizytą w zoo zapoznajmy się z regulaminem zwiedzania. Zachętą do zorganizowania wycieczki niech będą poniższe linki. To lista ogrodów zoologicznych należących do EAZA. Można obejrzeć krótkie filmy o ciekawych wydarzeniach z życia ich mieszkańców, m.in. we Wrocławiu, Opolu, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Chorzowie, Krakowie i Płocku.

  1. WROCŁAW

ZOO Wrocław – największy Polski ogród zoologiczny

https://www.youtube.com/watch?v=QgNo6L15aCY

  1. OPOLE

https://zoo.opole.pl/

https://www.youtube.com/watch?v=JiN87xn0zYU

  1. GDAŃSK

https://zoo.gda.pl/

  1. WARSZAWA

https://zoo.waw.pl/

5. POZNAŃ

https://www.youtube.com/channel/UCB0ZHFHMRpPUHRv2Aa2uVvQ/videos

https://www.youtube.com/watch?v=nkqwRr6x740

https://www.youtube.com/watch?v=rHjRgTy2UA8

  1. ŁÓDŹ

https://www.zoo.lodz.pl/

  1. CHORZÓW

https://slaskiezoo.pl/

https://www.youtube.com/watch?v=ncrxRCUF4b4

  1. KRAKÓW

https://zoo-krakow.pl/

  1. TORUŃ

http://www.zoo.torun.pl/pl

  1. PŁOCK

http://www.zoo.plock.pl/

  1. ZAMOŚĆ

http://www.zoo.zamosc.pl/


Aktywność fizyczna dziecka

08.04.2021  |  Agnieszka Grzybowska

Znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia i rozwoju dziecka jest ogromne. Dzieci , znajdują się w fazie intensywnego wzrostu, doskonalenia i wzmacniania, odczuwają ,, głód ruchu” a my dorośli powinniśmy uwzględnić tą potrzebę w planie dnia.

Aktywność fizyczna stymuluje organizm do rozwoju mięśni. Poprzez ruch, zwiększa się ich przekrój, objętość i siła. Wysiłek mobilizuje układ krwionośno- naczyniowy, serce rozbudowuje się. Układ oddechowy, który podczas aktywności musi wykonać większą, pracę wzmacnia się. Wzrasta pojemność życiowa płuc. Dzięki ruchowi, dziecko wzbogaca swoje doświadczenia, kształtuje pamięć i uwagę. Rozwija swoją samodzielność. Zabawy w grupie uczą zachowań prospołecznych- dziecko musi podporządkować się obowiązującym normom i zasadom. Wysiłek przystosowuje organizm młodego człowieka do zmieniających się warunków klimatu, temperatury, ciśnienia, warunków społecznych, trudności dnia codziennego. Dzięki temu hartujemy jego organizm, czyli zwiększamy tolerancję na bodźce czy czynniki środowiska: zimno, wiatr, ciepło a także na czynniki psychiczne takie jak stres.

Ruch przywraca równowagę w funkcjonowaniu organizmu dziecka. Zapobiega wadom postawy, walczy z otyłością czy astmą, trenuje nie tylko ciało dziecka lecz również jego psychikę i umysł. Uczy jak radzić sobie z sukcesem i porażką, jak rozwiązywać konflikty, jak krytycznie patrzeć na siebie. W sferze społecznej kształtuje życzliwy stosunek do ludzi, uczy konsekwencji w osiąganiu celów. Jak widać, ruch jest potrzebny dziecku jak powietrze i nie możemy o tym zapominać. Czytaj dalej…


1 22 23 24 25 26 48

Ułatwienia dostępu