Praca w domu 01.04
Edukacja polonistyczna
Temat: Prima aprilis.
Przeczytajcie opowiadanie „Prima aprilis”w podręczniku na stronie 60, 61. Ustnie odpowiedzcie na pytania pod tekstem. Zwróćcie uwagę na to, że nie wszystkie żarty są odpowiednie. W ćwiczeniach na stronie 42 zapoznajcie się z objaśnieniem pojęcia prima aprilis, utrwalcie pisownię wyrazów z ó. Na stronie 43 podpiszcie obrazki używając zdrobnień i liczby mnogiej wyrazów. Napiszcie hasło w środku muzycznego koła.
Edukacja matematyczna
Temat: Liczba 13.
Poznajemy liczbę 13, ćwiczymy jej zapis. Przypominam, że to liczba dwucyfrowa, nieparzysta. W zeszycie narysujcie zbiór złożony z 13 elementów, napiszecie pod spodem dwie linijki 13. Zapiszcie tez liczby od 0 do 13 i od 13 do 0. Niżej: 10+3=13 3+10=13. W ćwiczeniach proszę uzupełnić str. 27.
Przeczytaliście lekturę „Cudaczek Wyśmiewaczek”. Narysowaliście piękne prace, przedstawiające Cudaczka, którego twarz wyraża wybraną przez Was emocję: radość, zachwyt, szczęście, smutek, złość, strach. Teraz chciałabym, abyście ocenili zachowanie głównego bohatera. Proszę w wolnym czasie, do piątku 3 kwietnia, napisać na nowej stronie zeszytu w linię: Temat: Nasza lektura. Pod spodem: Tytuł: „Cudaczek Wyśmiewaczek”. Pod spodem: Autor: Julia Duszyńska. Niżej proszę napisać dwa pytania i dwie odpowiedzi, też jedno pod drugim: Jaki był Cudaczek Wyśmiewaczek? Cudaczek Wyśmiewaczek był…………. Jaki będzie Cudaczek Śmiejaczek? Cudaczek Śmiejaczek będzie…………………Napiszcie po 3 określenia(jeśli ktoś chce, może napisać więcej :).
Proszę o przesłanie zdjęcia tej strony z zeszytu na moją pocztę do 03.04.
Przypominam o dzisiejszym spotkaniu wideo o godzinie 16.00 (to nie jest prima aprilis) 🙂