Poniedziałek, 30.03:)
Utrwalenie mnożenia i dzielenia w zakresie 100. Utrwalenie zasady łączenia zdań prostych w złożone, wiadomości o czasowniku. Poznamy spójnki – wyrazy łączące dwa zdania.
Temat: Motyle i motylki.
- Przeczytaj opowiadanie – Jak motyl chciał zobaczyć księżyc- s. 72-73(podręcznik) Następnie wyszukaj w tekście fragmenty mówiące o postępowaniu przyjaciół.
- Przepisz notatkę do zeszytu: Motyl i ćma bardzo się różnią. Motyl lubi dzień, słońce i kwiaty. Ćma podziwia gwiazdy, zachwyca się księżycem i boi się ostrych promieni słońca. Motyl zapragnął zobaczyć księżyc. Bał się ciemności, ale zaufał ćmie. Nie zawiódł się. W chwili zagrożenia ćma pospieszyła motylkowi na pomoc. Uratowała go przed połamaniem skrzydełek.
- Wymyśl dalsze przygody motylka i ćmy. Wykonaj rysunek na kartce A4, a następnie opisz w zeszycie narysowaną przygodę.
- Wykonaj ustnie ćwiczenie 1 s. 73
- Zróbmy sobie przerwę i poruszajmy się: https://youtu.be/xm93WFJ7bNs
- Ćwiczenia j. polski s. 52, 53
- Ćwiczenia do matematyki s. 40, 41.