Projekt „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online” jest finansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Przedsięwzięcie dotyczy uczniów klas IV szkół podstawowych i zakłada objęcie bezpłatnym wsparciem nauczanie matematyki. Projekt wykorzystuje pomoc sztucznej inteligencji zaimplementowanej w narzędziu zeszyt.online, które potwierdziło swoją skuteczność zarówno w testach wewnętrznych jak i na egzaminie ósmoklasisty.
Celem projektu jest poprawa umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych i wsparcie procesów nauczania matematyki.
Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system indywidualizuje poziom zadań dla każdego dziecka, stopniowo zwiększając poziom trudności, w sposób pozwalający na skuteczną i przyjazną naukę. Wsparcie polega nie tylko na doborze odpowiednich zadań – w przypadku trudności z rozwiązaniem zadania, sztuczna inteligencja stara się zdiagnozować przyczynę problemu i pomóc uczniowi, w jak największym stopniu odciążając nauczyciela. Co ważne, pomoc nie opiera się na wyświetleniu uczniowi gotowego rozwiązania albo konkretnym wskazaniu błędu w rozwiązaniu, gdyż taka nauka sprowadza się do zapamiętywania schematów. Zamiast tego zeszyt.online stara się pobudzać ucznia do ciągłego myślenia, dając mu do rozwiązania kolejne zadania powiązane z problemem występującym wcześniej u ucznia. Już teraz znaczna część takich interwencji prowadzi u ucznia do samodzielnego zrozumienia przyczyny swojej wcześniejszej trudności i pomaga mu w rozwiązaniu zadania, którego wcześniej nie udało mu się poprawnie rozwiązać. Odciążony nauczyciel zyskuje więcej czasu dla uczniów, którzy potrzebują większej pomocy. Uczniowie zdolni otrzymują trudniejsze zadania, co pozwala na szybszą naukę i rozwój talentów.