Ósmoklasiści w Wiedniu

07.06.2023 |  Anna Żurawel

W dn. 30.05 – 03.06.2023 r. przebywaliśmy na wycieczce w Wiedniu. Był to czas pełen wrażeń 🙂

Do stolicy Austrii wyruszyliśmy rano autobusem i już po kilku godzinach zostaliśmy zakwaterowani w schronisku młodzieżowym, zjedliśmy smaczny posiłek, a następnie spacerowaliśmy po ścisłym centrum Wiednia – miasta słońca, wspaniałych zabytków, kwiatów oraz wielu uśmiechniętych ludzi.

Następnego dnia po smakowitym śniadaniu w wersji wiedeńskiej (chrupiące bułeczki z wieloma dodatkami, dla każdego coś pysznego) pojechaliśmy obejrzeć niepowtarzalną katedrę – Stephansdom. Wjechaliśmy windą na szczyt wieży kościelnej, by podziwiać dzwon Pummerin oraz fantastyczne widoki na rozległe miasto. Podążaliśmy śladami Augustyna, poznaliśmy historię  Stock im Eisen oraz Pestsäule. Przenieśliśmy się w czasy dynastii Habsburgów, ich radości i trosk. Zwiedziliśmy wyjątkowe Sisi Museum w zimowej rezydencji cesarskiej Hofburg. Po południu odpoczywaliśmy w zapierającym dech w piersiach rosarium.

W Dniu Dziecka odwiedziliśmy naszą partnerską szkołę, braliśmy udział w kilku lekcjach. Wiele nam się tam spodobało: nowoczesne zaplecze sportowe oraz świetnie wyposażone pomieszczenia do gotowania oraz majsterkowania.

Potem już był czas na szaleństwa na karuzelach w parku rozrywki Prater :)))

W kolejnym dniu wybraliśmy się na wycieczkę do Schönbrunn, letniej rezydencji cesarskiej, skąpanej w kwiatach. Tam też znajduje się ciekawe zoo, w którym szczególnie zainteresowały nas pandy, koale oraz pokaz karmienia fok. Po południu zaś odwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej. Wieczorem pojechaliśmy obejrzeć zadziwiający kolorowy budynek, porośnięty bujnie zielenią, którego twórca definitywnie ignorował linie proste. Dom ten zwie się od nazwiska projektanta Hundertwasserhaus.

W dniu odjazdu zdążyliśmy jeszcze zobaczyć wyjątkowe Muzeum Historii Sztuki i podziwiać jego zbiory z wieloma zachwycającymi pracami słynnych europejskiej malarzy.

To był bardzo udany wyjazd. Mogliśmy tak wiele zobaczyć, doskonalić nasze umiejętności językowe, odpocząć po egzaminach i po prostu miło spędzić czas w cudownych okolicznościach kultury i przyrody 🙂