MODUŁ VII – FINANSE W FIRMIE.

06.05.2019 |  Alicja Sikora

W tym module zajmowaliśmy się zagadnieniami związanymi z finansami naszego przedsięwzięcia.
Sprawdziliśmy, jak wygląda nasza sytuacja finansowa, jakie są koszty założenia naszej firmy, jakie są możliwe źródła pozyskiwania finansów, sposobów finansowania działalności gospodarczej oraz organizacji wspierających przedsiębiorców. Nauczyliśmy się także określać, czym są nakłady i koszty oraz, jak obliczać opłacalność przedsięwzięcia przy zastosowaniu wzorów na progi rentowności.

Wiemy, czym będzie zajmować się nasza firma i skąd będą pochodziły środki pieniężne potrzebne na założenie i prowadzenie działalności. Musieliśmy się zastanowić, czy mamy wystarczającą ilość pieniędzy oraz innych zasobów, by ruszyć z biznesem. Policzyliśmy, jakie będą nasze comiesięczne wydatki i wskazaliśmy 5 kosztów stałych i 5 kosztów zmiennych, które będziemy ponosić każdego miesiąca prowadzenia swojego biznesu.

Kolejny krok to założenie konta przedsiębiorstwa. Przed ostatecznym wyborem banku dla naszej firmy, kolejny raz wybraliśmy się do banku. Na spotkanie z  Panem Jarosławem Fuchsem, dyrektorem regionalnego biura sprzedaży Banku Pekao udał się Eryk. Ostatecznie, spośród oferty kilku banków wybraliśmy bank/konto firmowe, które założymy dla swojej działalności gospodarczej.  Będzie to mBiznes konto Standard w mBanku.

Pozostało nam wskazać mocne i słabe strony naszego biznesu –analiza SWOT- i napisać przemyślany biznesplan.  
No i  życzyć sobie powodzenia!

Opinia nasza i naszego mentora o pracy w module VII

Tak trzymajcie! Bądźcie ciekawi świata, sprawdzajcie, weryfikujcie to doskonała droga.
Oficjalnie już wiemy, że zostaliście wytypowani na konferencję programu Młodzi Przedsiębiorczy, czego bardzo Wam gratuluję. Nie mogło Was tam zabraknąć i ogromnie się cieszę, że Wasza ciężka praca została doceniona