MODUŁ V – BADANIA RYNKU I KONSUMENTA.

16.03.2019 |  Alicja Sikora

Przeprowadzenie badań otoczenia rynkowego – konsumentów i konkurencji.
Naszym głównym zadaniem w tym etapie było przeprowadzenie badania rynku – wskazanie klienta docelowego oraz analiza wyników tych badań pod kątem oceny Naszych wcześniejszych założeń dotyczących Naszej działalności.
Analiza badań pozwoliła Nam dostosować Nasz produkt, naszą usługę, naszą strategię działania do rzeczywistych potrzeb rynku, a dzięki temu zdobyć rynek i odnieść sukces. Musieliśmy dowiedzieć się jak najwięcej o Naszych potencjalnych klientach – ich zainteresowaniach, oczekiwaniach, możliwościach finansowych, czy mediach, z których korzystają.

Naszymi podstawowymi zadnimi w tym module było:
1. Określenie , jaki jest rejon działania Naszej firmy.
2. Czy będziemy prowadzić sprzedaż lub oferować usługi tylko we własnej miejscowości, w całym regionie, czy też firma będzie miała zasięg ogólnopolski?
3. Zidentyfikowanie, co najmniej dwóch grup docelowych dla Naszych usług oraz przedstawcie ich cech szczegółowych.
4. Przygotowanie i przedstawienie projektu ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród Naszych potencjalnych klientów.
W naszej ankiecie wzięły udział 152 osoby.
Policzyliśmy wyniki badania ankietowego, dokonaliśmy analizy wszystkich wyników i informacji, jakie zdobyliśmy na temat rynku – Naszego otoczenia rynkowego oraz naszych potencjalnych klientów.
W ankiecie dla młodzieży uczestniczyło 103 osoby – 50,5% dziewcząt i 49% chłopców w wieku od 13 do 18 lat.
W ankiecie dla dorosłych uczestniczyło 49 osób- 51%kobiet  i 49% mężczyzn.  69,5% ankietowanych, to osoby pracujące.
Wnioski końcowe:
Z ankiety wynika, że zarówno dorośli jak i dzieci w dużym procencie są zainteresowani taką formą wypoczynku. Dorośli chcieliby spędzić więcej czasu z dziećmi na zaproponowanych przez nas warsztatach. Analiza i wyniki ankiety wskazują, że dobrze określiliśmy grupę docelową, a co za tym idzie, nasza oferta będzie spełniała ich oczekiwania. Wiemy też, że na rynku krakowskim firm oferujących tak szeroką ofertę jak nasza, jest mało. To dla nas szansa.
Wyniki i wnioski z naszych badań można zobaczyć TUTAJ

Opinia nasza i naszego mentora o pracy w module V.

Jestem przeogromnie szczęśliwa, że mogę z Wami pracować. To przyjemność patrzeć jak rozwijacie swoje pomysły z poczuciem, że jako grupa jesteście bardzo dobrze zgrani. Potraficie współpracować, a dowody na to mamy w każdym module. TAK TRZYMAĆ! Bądźcie z siebie dumni, ja ponownie jestem!