Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 36 uczestniczą w realizacji Krakowskiego Programu Edukacyjnego „Future4me”.

Cele projektu:

– rozszerzanie zasobu słownictwa z języka angielskiego

– rozwijanie kompetencji komunikacyjnych

-poznawanie historii, literatury i kultury krajów anglojęzycznych

-problemy współczesnego świata – ochrona środowiska, zdrowe nawyki żywieniowe

– przygotowanie i stymulowanie uczniów do udziału w konkursach językowych na poziomie szkolnym, rejonowym i wojewódzkim

-wykorzystanie nowoczesnych technologii komunikacyjno-informatycznych przy realizacji  projektów oraz podczas zajęć.


Aktualności – Future4me

Strona 1 z 2


WIZYTA U MADAME TUSSAUD’S W LONDYNIE

16.06.2025  |  Dorota Piskorz

W dniu dzisiejszym uczniowie klasy 6A obejrzeli filmiki o znanym muzeum figur woskowych w Londynie – Madame Tussaud’s. Zobaczyli nie tylko figury woskowe Brytyjskiej rodziny królewskiej, ale także znanych osób ze świata sportu, muzyki, literatury, historii czy filmów animowanych – bardzo podobała im się postać Shreka.


Szkolny konkurs WORDSHAKE Kids

27.05.2025  |  Magdalena Żmigrodzka

Niewiele liter, a tak wiele wyrazów można stworzyć!
23 maja 2025 odbył się w naszej szkole finał konkursu Wordshake Kids dla klas 4-6. Z przyjemnością informujemy, że 1. miejsce zajęła Weronika Dunak z klasy 6a, 2. miejsce zajęła Katarzyna Dudek z klasy 5a, natomiast 3. miejsce zdobył Myles Sękowski-Holt z 5b. Wyróżnienie otrzymali Dawid Konieczny z 4b oraz Emilia Warmuz z 6a. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału.

 

 


TWEED RIDE THROUGH LONDON

29.04.2025  |  Dorota Piskorz

To grupowa przejażdżka rowerowa ulicami Londynu obok słynnych miejsc widokowych takich jak Pałac Westminsterski czy Katedra Św. Pawła. Ubrani w tweedowy strój, rowerzyści pokonują 16-milową trasę, często na zabytkowych rowerach, zatrzymując się po drodze na herbatę czy piknik. Od 16 lat to coroczne wydarzenie przyciąga zarówno uczestników rajdu jak i widzów. Uczniowie wczuli się dziś w rolę londyńskich cyklistów, tworząc pamiątkowe prace.

 


WIELKANOC – EASTER

15.04.2025  |  Dorota Piskorz

Nadchodzą kolejne święta. Uczniowie oglądali filmiki, w których zobaczyli , jak obchodzi się Wielkanoc w Wielkiej Brytanii: Easter egg hunt (polowanie na jajka), Easter egg and spoon race (wyścig z jajkiem na łyżce), hot cross buns (bułeczki wielkanocne). Oglądali też wielkanocne kartki świąteczne, a następnie przygotowali swoje.


St. Patrick’s Day

28.03.2025  |  Dorota Piskorz

W marcu uczniowie klas 5 i 6A poznali krótko historię i tradycje Dnia Świętego Patryka, oglądając filmiki o tym oraz ćwicząc i poszerzając swoją wiedzę i umiejętności językowe w Kahoot.


Stany Zjednoczone

06.03.2025  |  Magdalena Żmigrodzka

Na początku tego roku uczniom klasy 4a udało się odkryć Amerykę 🙂 Pierwszym punktem ,,wyprawy” były ogólne informacje o Ameryce Północnej. W dalszej części dzieci poszerzyły swoją wiedzę o Stanach Zjednoczonych oraz zaprezentowały piękne plakaty.

   


PANCAKE DAY CZYLI DZIEŃ JEDZENIA NALEŚNIKÓW

04.03.2025  |  Dorota Piskorz

W dniu dzisiejszym uczniowie klas 5 i 6A oglądając krótkie filmiki zobaczyli, jak w krajach anglojęzycznych obchodzi się Pancake Day, znany również jako Shrove Tuesday, czyli dzień jedzenia naleśników. Poznali tradycje typowe dla tego dnia, słynny pancake race, i nauczyli się jak zrobić naleśniki. Tworzyli potem swoje własne przepisy kulinarne na to smaczne danie kończące okres karnawału.


Valentine’s Day

18.02.2025  |  Jolanta Zwinczak

W ramach realizacji programu Future4me klasa IV b wykonała piękne kartki walentynkowe.


Will you be my valentine?

13.02.2025  |  Dorota Piskorz

Przed nadchodzącymi Walentynkami uczniowie klas 5 i 6A pisali walentynkowe kartki w języku angielskim, powtarzali poznane słowa i zwroty z lat ubiegłych, ale też poznawali nowe. Zadawali sobie nawzajem pytania związane z obchodzeniem Walentynek i poznawali tradycje angielskie i polskie kultywowane 14 lutego.


Niby zima, a dużo się dzieje!

20.01.2025  |  Magdalena Żmigrodzka

Ostatnie tygodnie były bardzo intensywne. Grudzień minął w świątecznej atmosferze i na oczekiwaniu: dzieci słuchały i śpiewały świąteczne piosenki, poznawały słownictwo związane ze Świętami, a także z zimą oraz życzyły wszystkim Merry Christmas!
Nowy Rok uczniowie rozpoczęli od ,,Happy New Year” i postanowień noworocznych. Ciekawe czy uda im się w nich wytrwać. I nam też.

 


1 2

Ułatwienia dostępu