Fizyka

16.03.2020 |  Sylwia Olejniczak-Szymańska

WITAM WSZYSTKICH!

W ramach zdalnych lekcji fizyki proponuję założenie DZIENNICZKA MŁODEGO FIZYKA, w którym to pojawią się rozwiązania zadań i opisy doświadczeń przeprowadzone przez WAS samodzielnie w zaciszu domowym. Tematy należy opracować  na kartkach A4 i gromadzić w osobnej teczce. Oczywiście przypominam o zachowaniu bezpieczeństwa podczas prostych doświadczeń.

Zadanie.1

Oblicz przyśpieszenie motocyklisty, który wystartował ruchem jednostajnie przyspieszonym i po 5s osiągnął szybkość 30 m/s .

Zadanie.2

Samolot leci z szybkością 500 km/h.

W czasie jednej godziny lotu przebywa drogę …………………………..

W czasie dwóch godzin lotu przebywa drogę ……………………………

Zadanie. 3

Przelicz jednostki szybkości:  36 km/h = …. m/s;  20 m/s = …. km/h; 300 cm/s = …. m/s

Doświadczenie 1.

Dziwny tor ruchu kredy.

  1. Potrzebne przedmioty: butelka po soku, kawałek kredy, gumki recepturki, tekturka
  2. Działanie:

– Za pomocą gumki przymocuj kawałek kredy do szyjki butelki. Dwie gumki nałóż na butelkę, aby zapobiec poślizgowi.

– Pasek tektury o wymiarach ok. 80 cm x 10 cm umocuj przy ścianie, prostopadle do podłogi.

– Powoli tocz butelkę po podłodze tak, by kreda zostawiała na tekturce ciągły ślad.

  1. Wyniki:

– Narysuj przybliżony wygląd śladu, jaki zostawiła kreda na twojej tekturce.

  1. d) Wnioski:

– Jak myślisz, skąd taki dziwny kształt tego śladu?

– Jaki ruch wykonuje w tym doświadczeniu kawałek kredy?

– Jaki byłby ślad, gdyby kredę umieścić dokładnie w środku otworu butelki?

    Dodatek do obejrzenia.

Dla wszystkich do powtórzenia dotychczasowych tematów pierwsze 12 minut filmu pt. „Jak dobrze przyspieszać. Ruch jednostajnie przyspieszony…”

https://www.youtube.com/watch?v=xe_4yVlnQQI

Pozdrawiam serdecznie!!!