Fizyka
WITAM WSZYSTKICH!
W ramach zdalnych lekcji fizyki proponuję założenie DZIENNICZKA MŁODEGO FIZYKA, w którym to pojawią się rozwiązania zadań i opisy doświadczeń przeprowadzone przez WAS samodzielnie w zaciszu domowym. Tematy należy opracować na kartkach A4 i gromadzić w osobnej teczce. Oczywiście przypominam o zachowaniu bezpieczeństwa podczas prostych doświadczeń.
Zadanie.1
Oblicz przyśpieszenie motocyklisty, który wystartował ruchem jednostajnie przyspieszonym i po 5s osiągnął szybkość 30 m/s .
Zadanie.2
Samolot leci z szybkością 500 km/h.
W czasie jednej godziny lotu przebywa drogę …………………………..
W czasie dwóch godzin lotu przebywa drogę ……………………………
Zadanie. 3
Przelicz jednostki szybkości: 36 km/h = …. m/s; 20 m/s = …. km/h; 300 cm/s = …. m/s
Doświadczenie 1.
Dziwny tor ruchu kredy.
- Potrzebne przedmioty: butelka po soku, kawałek kredy, gumki recepturki, tekturka
- Działanie:
– Za pomocą gumki przymocuj kawałek kredy do szyjki butelki. Dwie gumki nałóż na butelkę, aby zapobiec poślizgowi.
– Pasek tektury o wymiarach ok. 80 cm x 10 cm umocuj przy ścianie, prostopadle do podłogi.
– Powoli tocz butelkę po podłodze tak, by kreda zostawiała na tekturce ciągły ślad.
- Wyniki:
– Narysuj przybliżony wygląd śladu, jaki zostawiła kreda na twojej tekturce.
- d) Wnioski:
– Jak myślisz, skąd taki dziwny kształt tego śladu?
– Jaki ruch wykonuje w tym doświadczeniu kawałek kredy?
– Jaki byłby ślad, gdyby kredę umieścić dokładnie w środku otworu butelki?
Dodatek do obejrzenia.
Dla wszystkich do powtórzenia dotychczasowych tematów pierwsze 12 minut filmu pt. „Jak dobrze przyspieszać. Ruch jednostajnie przyspieszony…”
https://www.youtube.com/watch?v=xe_4yVlnQQI
Pozdrawiam serdecznie!!!