XXIV Ogólnopolski Zlot Szkół Sienkiewiczowskich

23.05.2016 |  Marta Świerczyńska

W dniach 20-22 maja 2016r. w Oblęgorku odbył się  XXIV Ogólnopolski Zlot Szkół Sienkiewiczowskich. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy 6 A – Jan Klecki i Szymon Nowak.

Zlot rozpoczął się od uroczystego pochodu uczestników główną ulicą Kielc, która nosi nazwę Henryka Sienkiewicza. Uczestnicy pochodu przebrani byli za bohaterów z dzieł pisarza. Korowód zakończył się pod pomnikiem H. Sienkiewicza, gdzie oficjalnie powitano wszystkich zaproszonych gości. Wieczorem, w Kieleckim Centrum Kultury  w Kielcach odbyła się uroczysta gala, podczas której miało miejsce spotkanie z dwoma wybitnymi aktorami – Danielem Olbrychskim oraz Janem Nowickim.

Drugi dzień zlotu rozpoczęła msza święta w Chełmcach, po której nastąpiło złożenie kwiatów na grobie potomków Sienkiewicza. Następnie udaliśmy się do Oblęgorka, gdzie spędziliśmy cały dzień oglądając występy uczniów z tamtejszej szkoły. Uczestniczyliśmy w spotkaniu z praprawnukami pisarza, a następnie braliśmy udział we wspólnych grach i zabawach. Zwiedziliśmy również Pałacyk Henryka Sienkiewicza, gdzie na balkonie została przedstawiona sztuka patrona naszej szkoły „Autorki”. Na zakończenie dnia odbyła się dyskoteka na szkolnym boisku.

Niedzielę zaczęliśmy od zwiedzania Zamku Królewskiego w Chęcinach, gdzie dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy na temat historii regionu. Wspięliśmy się na wieżę zamku, skąd podziwialiśmy piękne widoki Gór Świętokrzyskich. Po obejrzeniu siedzib królewskich udaliśmy się do Centrum Nauki Leonardo da Vinci, gdzie poprzez interaktywną wystawę mogliśmy lepiej poznać tajniki naszego organizmu, wykonując doświadczenia. Po licznych atrakcjach wróciliśmy do miejsca zakwaterowania, skąd po zjedzeniu obiadu udaliśmy się w podróż powrotną do Krakowa.

Wyjazd na Zlot Szkół Sienkiewiczowskich przyczynił się do zgłębienia wiedzy na temat życia i twórczości patrona naszej szkoły, a także zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc oraz nawiązaliśmy znajomości z rówieśnikami z całej Polski.