Piękne to są góry te nasze Pieniny, sięgają szczytami, aż do chmury sinej!

01.06.2022 |  Alicja Sikora

30 maja klasa VII a uczestniczyła w wycieczce w Pieniny.
Wycieczkę rozpoczęliśmy od  Krościenka gdzie zwiedziliśmy Muzeum Pienińskiego Parku Narodowego. Następnie przeszliśmy bardzo urokliwym Wąwozem Homole, który jest ścisłym rezerwatem przyrody z pięknymi elementami rzeźby i murawową roślinnością wapienną. W Szczawnicy spacerowaliśmy promenadą, która jest wizytówką kurortu. W Pijalni Wód Mineralnych w „Domu nad zdrojami” spróbowaliśmy leczniczych wód: Jana, Stefana, Józefiny i innych. Przy pięknej pogodzie wypłynęliśmy w rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim z Czorsztyna do Niedzicy. Nad jeziorem majestatycznie górują dwa średniowieczne zamki obronne a w oddali widać ośnieżone szczyty gór. Zakończyliśmy naszą wycieczkę ogniskiem z pieczeniem kiełbasy, z gorącą herbatą i chlebem góralskim. Ci, którzy mieli siłę mogli pograć w piłkę a inni odpocząć na huśtawce. Może wróciliśmy trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. GALERIA