Warsztaty dla nauczycieli

14.03.2017 |  Ryszard Sikora

21 lutego 2017 r nauczyciele szkoły zastanawiali się pod kierunkiem dr. hab. Grzegorza Mazurkiewicza (UJ) nad tym, jak rozumieją pojęcie uczenia się i jakie mają w tym zakresie przekonania. W kilku grupach układano z puzzli opis szkoły wg zagadnień:

1/ Po co szkoła? Co jest celem szkoły?

2/ Czego uczy szkoła? Po co tego uczy?

3/ Jaki program? Kto go tworzy?

4/ Jakie stosuje się metody nauczania? Oceniania?

5/ Jaka jest rola ucznia, nauczyciela, dyrektora?

6/ Jak wyglądają relacje między ludźmi?

7/ Jak wygląda zarządzanie?

Zastanawiano się też nad wynikami rozumienia pojęcia uczenia się określonego przez nauczycieli przy pomocy metafor.

Wynikiem pracy było stwierdzenie, że wszyscy bardzo podobnie postrzegamy naszą szkołę. Cechuje nas różnorodność, ale wizję i priorytety mamy podobne. Działamy  i myślimy o swojej pracy w podobny sposób.